Sahabat Keyboard

1 January 2011

**it's time for PRACTICAL!!**

kalu kt PSIS.. praktikal ni digelar Latihan Industri atau lbih mudah d sbut LI...

tmpat yg aku plih nk wat LI ni ialah di Kementerian Pengajian Tinggi, Putrajaya...

mse sblom nk g LI dlu.. rse nk sgt g LI.. ble da g LI.. rse nk cpt2 blik poly plak da.. sbb rndu gler kt PSIS ni.. huhuhuhuhu mcm pe je kan.. mnusia mmg x reti b'syukur... hmm...

smbung cter psl tmpt praktikal aku ni.. aku dpt bnyk pngalaman yg best2 gler... aku x pnah la rse btapa indahnya jd office staff ni.. dok d meja setiausaha pejabat btol2 wat aku rse bngge.. sbb aku d bri p'hormatan utk m'jd PA  smntara utk bos aku..

memperkenalkan bos aku.. Cik Salmah binti Ahmad.. sorang yg sgt hardworking.. jarang la sgt nk tgok die isi borang cuti.. mc pown still dtg office.. mmg hebat.. sok nk rye.. ari ni msok office lg.. bos yg mmg komited la pd tugsnye.. huhuhu! di sbbkn aku slalu dtggalkn d office utk m'jge die (PA die sgt bz ngn KIK) jd aku mule rpt2 ngn die... mulenye mmg tkot la kan.. sbb die mmg ssh sgt nk snyum.. 1st day aku jge die b'sorangn, dlm mse sejam 3 kali kne ambush..!! hahahahahah nsib la kan... tp lame2 ble aku da mula rse slese ngn keadaan & p'wtakan die.. aku mule rse sronok b'khidmat utk die... die bkn la garang mn sbnrnye.. die sgt sporting... tp aku x sgke mse ari t'akhir aku d office 2...

"dialah satu2nye PA sy yg brani tgor sy.. slama sy b'keja x pnah PA sy brani mcm die.." aku akn igt ayt die 2 smpai ujung nyawa aku.. hahahaahhah klakar kn.. aku ni kuat mlawan kowt... bos pown aku mlawan.. ahahhahhahah

sterusnya aku p'kenalkan kwn baik aku smase aku kt unit Pembangunan Manusia & Latihan 2.. name penuhnye Mariam Binti Mohd Noh... sgt pnyabar ngn sikap aku.. sorg yg suke snyum & ktawa... jarak p'bezaan umo kami yg agk jauh x pnah djadikan halangn utk kami jd skepala.. sjujunye aku slese & rse slamat tatkala die de kt sbelah aku.. sntiasa m'back-up aku kalu k'daan mmnta.. x pnah marah aku wlao b'kali2 aku wat slah.. x pnah nk kdekut ilmu ngn aku... sntiase m'beri jwpn yg tbaik utk sume soklan2 aku.. aku sgt appreciate la ngn kerjasama yg diberi olehnye... thanx kak yam! mmg sedey b'pisah ngn akak.. sbb akk adlah tmpt sy mluahkan prasaan smasa sy prktikal dlu.. thanx sbb sudi mlayan krenah sy... maaf sbb sy ni kuat melawan...



the most PA manja yg pnah aku jmpe s'umo idup.. itula kak nicky... klakar.. sgt m'hburkan.. & sgt membantu dlm report LI aku.. huhuhuhuhu.. pcah rhsia suda.... hmm... kak nicky.. kte kuar dr tmpt yg sme.. graduate dr PSIS.. sy tgok akk jd PA.. sy hrp sy juga b'pluang utk sme2 b'jaye dlm course ni spt akk... thanx atas tnjuk ajar slama ni... & maaf jika de t'ksar bahase dr sy... tp akk mmg comel!! ^_^

 kak nicky yg tpi skali ni....


juga x dilupakan semua staff2 office yg sgt supportive + supporting... thanx sume sbb sudi bri tnjuk ajar & smangat utk sy tros still dtg tiap2 ari ke KPT... bkn mdah 2... huhuhuhuhuhu

No comments:

Post a Comment